De Kracht van Tarot
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Kracht van Tarot

Forum voor en over de tarot Forum over tarot, spiritualiteit, theosofie en gezelligheid.
 
Begin paginaLeggen voor jezelf, hoe vaak kan dat? Oranje36IndexNood ForumLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenLinkpartners

 

 Leggen voor jezelf, hoe vaak kan dat?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Magda
Berichten:
Berichten:
Magda



Leggen voor jezelf, hoe vaak kan dat? Empty
190110
BerichtLeggen voor jezelf, hoe vaak kan dat?

In principe kun je elke dag een daglegging voor jezelf doen.
Maar meestal doen alleen beginners dit, maar ook gevorderden die een nieuw deck bestuderen.
Wanneer je nog vertrouwd met je deck wilt raken en op deze manier leert hoe je de kaarten kunt gebruiken en wat de werking er van is.
Nadat je bekend bent geraakt met jou tarot deck, dan zijn dagleggingen eigenlijk niet meer nodig.
Soms kan dit ook te veel van het goede zijn.
Vaak gebeurt het, dat een tarotist voor zichzelf 1x in de week of 1x per maand maand een legging doet en ik ben ook een keer iemand tegen gekomen die 1x per jaar alleen een jaarlegging voor zichzelf legt.
Over het algemeen zijn deze mensen dan ook voor zichzelf en met vrienden aan het leggen.

Beroepsmatig kan het voor komen, dat iemand een keer een "off-day" heeft, zoals dit in vaktermen wordt genoemd.
Dit betekent, dat het noodzakelijker is dat de tarotist een boodschap krijgt in plaats van de persoon die hem of haar dit vraagt.
Een vraagsteller stelt dan de vraag, maar de kaarten geven het antwoord dat niet voor hem of haar, maar voor de tarotist is bedoelt.
Er is een trucje voor om dit te voorkomen.
Voordat er leggingen voor anderen gedaan worden, wordt er dan eerst een legging gedaan voor zichzelf.
Het is dan wel de bedoeling, dat de tarotist deze boodschap zelf in acht neemt.
Er zijn geen regels voor dat dit per se moet of wanneer je een legging voor jezelf doet of laat doen door een ander.
Ook nu weer kiest de tarotist er zelf voor of 1x per week of met langere tussenpozen een legging voor zichzelf te (laten ) doen.

Hoe vaak je een legging voor jezelf kunt (laten ) doen hangt helemaal van jou af.
Meestal is het genoeg om 1 vraag te stellen en het daar ongeveer een maand of 3 bij te laten.
Waarom niet vaker?
Omdat de tarot alleen een hulpmiddel is en geen vervanging van de ervaring die je hier op aarde op doet.
"Door ervaring leert men" is een uitspraak die ik zelf ook erg waar vind.
Daarom is het ook niet verstandig om voor alle vragen die je hebt en voor alle keuzes die je in het leven moet maken de kaarten te trekken.
Dit kan je erg afhankelijk maken, iets wat je eigen persoonlijke of spirituele groei niet ten goede komt.
Er zijn zelfs mensen die de deur niet meer uit gaan voordat ze een kaart hebben getrokken.
Tegenwoordig lees ik daar niets meer over op internet en dat vind ik erg jammer.

Wanneer je zelf niet meer de deur uit kunt gaan of geen dag zonder een kaartlegging kunt, dan ben je er aan verslaafd.
Of je staat op het punt om er verslaafd aan te raken.
Als mens maak je je eigen keuzes zelf, dus mag er altijd wel een keer 1 of meerdere dagen tussen zitten dat je even geen zin of tijd hebt voor een legging.

Eigenlijk kom ik op dit onderwerp, omdat ik steeds vaker de term "dagkaarten" op tv en internet tegen kom door mensen die niet zelf de tarot bestuderen of een nieuw deck uit willen proberen voordat ze het deck willen kopen.
Dagkaarten worden tegenwoordig ook gepromoot zoals je een horoscoop in een krant kunt lezen.
Via de sms krijg je van een orakel de letterlijke tekst die ook op de kaart staat vermeld.
Kun je dan niet beter het deck zelf kopen om goedkoper af te zijn, denk ik dan?
Zelf vind ik het namelijk pure afzetterij wanneer je al meer dan 25 keer een sms verstuurd hebt.
Dan ben je namelijk duurder uit dan wanneer je zelf het deck had gekocht.
En de meesten zijn een stuk goedkoper dan dat.
Had je beter een inzicht van een persoon kunnen krijgen voor dat geld in plaats van een computer of iemand die je het tekstje van de kaart zelf verstuurt.

Gezonde leggingen kun je door een ander laten doen, wanneer je er zelf even niet uit komt.
Als mens zijnde weet je vaak zelf al veel meer dan dat je denkt.
Je weet wel wanneer je iets leuk vind of minder leuk, zodat je zelf je eigen beslissingen kunt maken.
Soms kom je in een situatie terecht waar je even niks mee kunt of dat het je overweldigt.
Je kunt dan beter met jezelf af spreken om een periode zelf te onderzoeken wat je nu eigenlijk wilt.
Misschien dat je daar een maand de tijd voor kunt nemen en ruim binnen die periode al van jezelf een goed inzicht hebt gehad.
Even een maandje een uur per dag ontspannen of iets van je af schrijven, misschien een lijstje maken waarbij je alle voors en tegens met elkaar af weegt.
Maar kom je er echt niet uit?
Dan kun je de kaarten raadplegen en zul je er ook het meeste baad bij hebben.
Want het antwoord heeft vaak ook even de tijd nodig om te bezinken.
Misschien dat je na een week al de antwoorden er bij kunt pakken en dan wel verder komt.

In extreme gevallen die veel minder vaak voor komen zou je wel vaker kunnen leggen.
Dan zal een goede tarotist de vraagsteller altijd moeten doorverwijzen naar een arts of maatschappelijk werk.
Nu heb ik zelf ooit aan de telefoon en op meerdere fora gezeten en in mijn ervaring komt dit bijna niet voor.
De meeste mensen kunnen best voor zichzelf zorgen en hebben een legging dan even nodig om zelf de rest weer te kunnen doen.
Even dat antwoord, iemand die je serieus neemt, het probleem of dilemma erkent vanuit een dieper niveau.
Ik vond dit erg mooie ervaringen.
Ook mensen waar ik 2x in het jaar voor gelegd heb die me vertellen wat zij in de tussentijd hebben gedaan en ervaren, maar ook hoe de legging hen daarbij heeft geholpen.
Soms zelfs wanneer ze me in het begin hadden verteld, dat er niets van klopte en er na een half jaar op terug waren gekomen.

Maar er zijn natuurlijk ook mensen die niet aan zichzelf willen of durven werken.
Daar bestaat het gevaar, dat ze steeds bij een andere tarotist komen in de hoop dat antwoord te krijgen wat ze willen horen.
Goede tarotisten springen daar op in, proberen alsnog iemand even te helpen en te vertellen dat ze te vaak dezelfde vraag stellen.
Meestal zijn dit mensen die willen weten wat de toekomst hen brengt, alsof alles in het leven vast staat.
Je kunt dan al in het begin zeggen, dat dit niet zo is en de vrije wil uitleggen.
De vraagsteller krijgt bijvoorbeeld te horen, dat ze een nieuwe liefde gaat ontmoeten, maar gaat achterover zitten en wacht af.
Misschien dat de legging dan wel deze ontmoeting heeft voorkomen?
Want je moet ook echt zelf ervaringen op doen in het leven en dat werkt niet met elke dag leggen, zodat je daar alleen nog maar aan denkt.

In het kort gezegd zijn er wel standaarden te geven wie op welk niveau en voor welke periode een legging zou kunnen doen.
Maar in de praktijk werkt het niet zo en is het altijd erg persoonlijk.

Voor de studie is het vaak:
- Beginners kunnen het beste elke dag 1 kaart trekken om er van te leren.
- Beginners die al dagleggingen hebben gedaan kunnen af en toe een legging doen in de week met er soms een keer wat langere tijd tussen.
Al is het maar om met de kaarten bekend te raken.
- Wie al meer over de kaarten weet zal veel vragen over de kaarten hebben, maar ze stellen zonder te leggen.
In deze periode is het belangrijk om ook gewoon met beide benen op de grond te blijven staan.
- Voor anderen kun je zelf bepalen hoe vaak je legt.

Professioneel:
- Hier kan het handig zijn om even voordat je anderen helpt een legging voor jezelf te doen, maar het hoeft niet.
Door ervaring leer je wel hoe vaak je de fout in gaat en dan kun je meteen bepalen hoe vaak je voor jezelf wilt leggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

Leggen voor jezelf, hoe vaak kan dat? :: Commentaren

Geen commentaar.
 

Leggen voor jezelf, hoe vaak kan dat?

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Leren leggen op het forum
» Studie voor de Legend The Arthurian tarot
» Instappen voor beginners
» Projecten voor op het forum.
» Voor iedereen die mee leest in de portal...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Kracht van Tarot :: Ontspanning en vrije tijd :: Portal berichten-
Ga naar: